Cristina Bîcîilă - noul director al Ateliere Fără Frontiere

Cristina Bîcîilă este noul Director General al Ateliere Fără Frontiere

Începutul anului vine cu vești și schimbări importante. Alăturându-se misiunii noastre de a integra persoane din medii vulnerabile pe piața muncii, Cristina Bîcîilă este noul Director General al Ateliere Fără Frontiere (AFF).  Rolul vine în contextul în care fostul Director general, Damien Thiery, s-a mutat cu familia în Statele Unite ale Americii.  

Cristina aduce cu ea o experiență de peste 25 de ani, îmbinând expertiza din sectorul corporatist, social, nonprofit și antreprenorial. Înainte de a se alătura echipei AFF, a ocupat poziția de CEE Manager pentru Sustenabilitate la Danone, unde a contribuit la dezvoltarea și implementarea strategiei de sustenabilitate în Europa Centrală și de Est. De-a lungul carierei, a coordonat proiecte cu impact în sănătate, mediu și economie socială. 

Unul dintre proiectele de care este cea mai mândră este transformarea inițiativei sociale SAMAS într-o organizație nonprofit de referință în domeniul educației perinatale, activă la nivel național. A obținut certificarea B Corp pentru Danone în Europa Centrală și de Est, fiind unul din primii B Leaderi din România cu o contribuție la viziunea unei comunități durabile.

În noul său rol, Cristina își propune să continue dezvoltarea Ateliere Fără Frontiere, consolidând modelul său de economie socială și maximizând impactul organizației.

Vă invităm să o cunoașteți mai bine pe Cristina.

Care sunt valorile care te ghidează în activitatea profesională? 

Învățarea continuă și adaptabilitatea sunt esențiale pentru mine. Cred că un lider nu vine cu toate răspunsurile, ci cu deschiderea de a înțelege, de a pune întrebări și de a construi împreună cu echipa. 

Solidaritatea ne dă direcția, fiind și o componentă importantă a muncii în echipă. Presupune să fii mereu conștient că rolul tău și acțiunile tale au un impact asupra tuturor din organizație, astfel încât deciziile să fie echitabile, orientate spre cooperare, mai puțin individualiste.

Deși impactul social este esențial pentru AFF, activitatea noastră are și o componentă economică, menită să genereze venituri pentru a susține misiunea noastră. Cred că un lider trebuie să fie responsabil față de angajați, oferindu-le un mediu sigur, care să le permită să inoveze, să fie creativi și eficienți. 

Primul lucru pe care l-am observat când am început activitatea la Ateliere Fără Frontiere a fost legat de colegii de echipă – am fost impresionată de dedicarea acestora și de pasiunea lor pentru oameni, iar acest lucru este evident în rezultatele organizației. 

Ce te-a atras cel mai mult la Ateliere Fără Frontiere și ce te-a motivat să acceptați această funcție? 

Ateliere Fără Frontiere are un model de economie socială unic în România, iar impactul său asupra oamenilor și comunității este incontestabil. M-a atras felul în care organizația creează oportunități reale pentru persoanele aflate în dificultate și îmbină incluziunea socială cu grija pentru mediu și economia circulară. 

În România, există încă multe bariere care îi împiedică pe cei mai vulnerabili să-și găsească un loc pe piața muncii: lipsa serviciilor de activare, dependența de prestații sociale pasive, absența unor politici publice integrate și a unor mecanisme de finanțare care să sprijine incluziunea reală.

Aceste probleme fac ca multe persoane să fie excluse nu doar din statistici, ci și din societate.

Ateliere Fără Frontiere schimbă această realitate prin soluții concrete de economie socială, care le permit celor aflați în dificultate să își recapete încrederea și autonomia. AFF schimbă această realitate prin soluții concrete de economie socială, ajutându-i pe cei aflați în dificultate să-și recapete încrederea și autonomia. 

Ce dorești să realizezi în primul an de activitate director general al AFF? 

În primul an la Ateliere Fără Frontiere, obiectivul meu principal este să consolidăm impactul social și să creăm contextul necesar pentru ca echipa să își desfășoare activitatea într-un mediu sigur, motivant și eficient.

Munca noastră este despre oameni – atât cei pe care îi sprijinim, cât și colegii care fac posibilă schimbarea în fiecare zi. De aceea, vreau să investim în cultura organizațională și în starea de bine a echipei, pentru că un colectiv unit și inspirat este cheia creșterii sustenabile a organizației. Îmi doresc să găsim un nou spațiu adecvat și plăcut pentru organizație, care să permită dezvoltarea viitoare a acesteia. 

În paralel, ne propunem să dezvoltăm fiecare dintre cele patru ateliere, astfel încât să putem oferi sprijin mai multor persoane aflate în dificultate.

Logietic, atelierul nostru cel mai nou, trebuie să își crească vizibilitatea, să atragă mai mulți parteneri și să creeze oportunități pentru mai multe locuri de muncă, inclusiv pentru persoanele vulnerabile.

Ferma bio&co nu este doar un spațiu de muncă, ci și o sursă de hrană sănătoasă și un loc în care solidaritatea prinde rădăcini. Vom lucra pentru a crește numărul de coșuri cu legume bio vândute, pentru a atrage parteneriate B2B și pentru a transforma o parte din fermă într-un centru educațional interactiv, cu o grădină senzorială, unde copiii și adulții pot învăța despre agricultură ecologică și sustenabilitate. 

Sperăm ca anul acesta să creștem numărul partenerilor, dar și al proiectelor publice, cu ajutorul cărora să putem dezvolta un centru de resurse dedicat serviciilor sociale și de inserție pe care le oferim și extinde programele de educație. 

Vă invităm să aflați mai multe despre Cristina din profilul ei de LinkedIn, precum și din articolul din Forbes.